Haideţi să luăm cazul meu. Am 26 de ani, prietena mea 24. Eu am terminat Informatica la Universitate, ea Protecţia Mediului la Construcţii. Fiecare c�ştigăm cam 1000 � pe lună - 1300 $. Eu lucrez ca programator la o firmă, ea la Armată.
Credeţi că măcar dpdv financiar ar avea rost să venim �n America? Adică am putea să lucrăm conform calificărilor noastre sau ar trebui să ne luăm joburi gen v�nzător de hamburgheri, şofer, babysitter, etc? Nu că ar fi dezonorante aceste munci -departe de mine g�ndul- dar atunci ce rost a avut să ne batem capul cu şcoala at�ţia ani, să �nvăţăm o grămadă �n timpul şcolii şi altă grămadă la locul de muncă şi chiar acasă �n timpul liber? Salariile avem speranţa să se mărească �ncetul cu �ncetul şi �n plus aici �n Rom�nia cred că ne este mult mai uşor să �ncepem afacerea noastră. Casă �n rate vom putea lua şi aici peste c�ţiva ani (chiar din cărămidă).
Pun �ntrebarea dpdv strict financiar, pentru că �n rest nu prea văd unde ar fi avantaje. Birocraţia �ncepe să diminueze şi pe aici graţie intrării �n UE, mentalitatea se schimbă, vin oameni noi �n funcţii de conducere, aşa că nu aş prea avea alte aşteptări de la america �n afară de bani. (şi aia eventual temporar - pentru că nu ştiu dacă am vrea să răm�nem toată viaţa acolo)
Dacă �nsă �n america nu se recunosc studiile, e şomajul mare, e greu să te angajezi �ntr-un post mai acătării, etc - nu prea ar avea rost să facem risipă de timp şi de bani, venind acolo ca să avem de unde să ne �ntoarcem şi eventual să mai stăm aici c�teva luni p�nă să gasim nişte joburi la fel de mulţumitoare ca cele de unde am plecat.
Aştept răspunsuri �n special de la cei care lucrează �n IT şi �n Protecţia Mediului.
Am citit cu destul interes pe forum, dar nu prea am găsit răspunsuri la aceste �ntrebări - aşa că mă �ncumet să spun aici ce mă frăm�ntă.