![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
La cererea publicului larg, thread nou
![]() Tocmai am terminat istoria container scos din vama. S-o iau de la capat. Am facut closingul la apt pe 1 septembrie si m-am inteles cu noii proprietari sa ma mai lase cateva zile sa strang. Am pleact din State pe 5 sept. Am intrat pe un site de mutari internationale si am dat anunt acolo, m-au contactat cateva firme. ATENTIE MARE! Voi cereti un quote pentru (sa zicem ) 2 bedroom si ei va vor da un raspuns gen "2000 $ pentru 150 cu ft". Cititi pana la capat mailurile, pentru ca acesti 2000$/150 cu ft inseamna volumul a 2 canapele, este o cifra doar sa va agate. Vedeti cat va cer pe cubic foot (cu ft) ce este peste acesti 150 cu ft. Oricum sa va asteptati ca estimatul sa fie mult sub volumul real al obiectelor voastre. Mi s-a spus asta de catre cel care m-a mutat efectiv (deci nu firma care face transportul si pe care am platit-o de fapt). Ideea e in felul urmator: faci contractul cu firma X, ei iti zic 4000$ pe 700 cu ft, insa oricum ei stiu ca un 2 bedroom nu are cum sa aiba obiecte mai putin de 1000 cu ft. Cand esti cu catrafusele in container, platesti restul, ce poti face? In pretul asta pe care l-am platit eu initial (4000/750 cu ft) a intrat asa: impachetatul, caratul in container, trimis container la C-ta. am intrebat cat m-ar costa sa mi-l aduca acasa la bucuresti. Imi cereau 2000 in plus, am zis pas, ma descurc cu relatiile mele din Romania. Pana la urma adusul containerului din upstate NY pana la Agigea a fost 7000$, container de 20 ft, fara masina, doar efecte personale din apt de 2 bedroom (3 camere). Cand vin oamenii sa impacheteze aveti mare grija sa puneti deoparte ce NU trebuie impachetat (acte, haine etc.) pentru ca ei incep la stanga si termina la drepata, nu stau sa intrebe la fiecare lucru si va treziti ca sunt bagate in cutii chestii care nu trebuiau. Nu va programati mutarea in ziua in care si plecati la aeroport, e nebunie mare (mi s-a spus ca sunt unii care fac asta). Impachetatul a durat o zi intreaga, desi mai impachetasem si eu destule. MARE ATENTIE! Sa vi se dea inventarul cutiilor!!! Adica: cutia 1 (sau cum o numeroteaza ei) carti; cutia 2: farfurii; cutia 3: haine etc. Acest inventar vi se va cere la vama romana. Alta chestie super tampita este ca la vama mi s-a cerut greutatea efectelor personale (adica ar fi trebuit sa stiu cate kile de pantofi am, cate kile de tacamuri). Merge si daca stiti greutatea cutiilor (cutia 1 are 15 kile, 2 are 13 kile etc.). Am dat o adresa in Buc si un nr de fax pt a mi se trimite manifestul si conosamentul (nu ma intrebati ce sunt exact, am avut nevoie de ele oricum la vama). Au sosit cu posta cam la 2 sapt dupa ce am ajuns in tara. E bine ca aceasta adresa sa fie sau cea proprie din Ro sau a unuia din parinti, pentru a face legatura dintre propria persoana si adresa pe care v-au venit actele. Suna mai complicat decat este, are legatura cu Ordonanta 59. Adresa pe care am dat-o a fost a maica-mii, m-am dus cu copia dupa buletinul ei si certificatul meu de nastere si nu a fost nici o problema. A plecat containerul din NJ, a durat cam 5 saptamani sa ajunga la Agigea. Compania transportatoare a fost China Shipping, care are reprezentanta in Buc pe str Vasile Lascar. Am sunat la CShipping si am anuntat ca astept un container, m-au sunat ei sa-mi spuna cand vine exact in port. Cu transportul tot cu ei am aranjat, m-a costat 20 milioane sa mi-l aduca in Buc. Am mai platit 9 milioane taxe de manipulare in port, pentru ca cei din America nu mi-au spus ca in pretul lor nu intra aceste taxe (practic am platit sa mi se aduca containerul in dana si atat. din dana pana in vama au fost cele 9 milioane). La Agigea am angajat un comisionar vamal (pe acest comisionar l-am gasit printr-o relatie, asta insa nu inseamna ca a trebuit sa dau spaga sau asa ceva. Comisionarul practic se ocupa cu hartiile, are grija sa fie toate documentele in ordine pentru ca procesul vamal sa se defasoare cum trebuie). Comisionarul mi-a facut declaratia pe proprie raspundere, el m-a ajutat sa "calculez" greutatile cutiilor (ca nu stiam de asta cand am plecat). Onorariul lui a fost de 10 milioane, insa nu-mi pare rau ca i-am dat, altfel stateam 5 zile acolo sa ma dumiresc ce acte trebuie unde etc. Faza misto a fost ca nu au avut vamesi destui in Agigea in ziua aia, drept pt care au spus ca trimit containerul la Buc, in vama la Baneasa. Transportul era platit, asa ca am mai asteptat o zi sa vina. In vama la Baneasa, alt comisionar vamal, recomadat de cel din Agigea, care insa nu a facut decat sa mi-o prezinte pe vamesa, toate actele erau in regula, asa ca doar ne-am strans mana. M-am folosit de Ord. 59 (nu mi-am facut repratrierea in sine). El stia de ordonanta, vamesa s-a dus sa verifice si a venit inapoi cu raspuns afirmativ. A desigilat containerul, M-a intrebat daca am marfa destinata comercializarii, i-am spus ca nu si poate sa se uite daca vrea, in ce vrea. M-a intrebat ce am intr-o cutie albastra (sarea in ochi) - i-am zis, m-a intrebat ce e intr-un ambalaj lung, i-am zis (ca scria pe el) si asta a fost tot. A pus stampila pe documente, "in baza Ord. 59/2003", a semnat si gata. Eram buni de plecare la domiciliu. Cu un pic de rabdare, zambet pe buze, s-a rezolvat mai usor decat credeam. "Spaga" am dat doar pt fata care a batut la calculator toate listele de cutii, ceva absolut modic, i-as zice mai degraba o atentie. Pe fatza nu mi-a cerut nimeni nimic, oricum era scandal mare cu vamesi arestati pentru luare de mita. I-am mai dat soferului ceva, sa aiba de o bauta cand ajungea inapoi la Agigea. Un lucru important de stiut: cei de la C. Shipping mi-au spus ca m-ar fi costat mai putin daca angajam containerul din Romania, nu de acolo. Aici e nr lor de telefon, sa puteti suna sa intrebati exact ce inseamna acest lucru. De asemenea, primul lucru pe care m-a intrebat comisionarul a fost daca am masina in container. I-am zis nu si el mi-a raspuns ca e bine, o masina complica lucrurile, insa nu am mai stat sa il intreb atunci in ce sens. Decisesem oricum sa vand masina pt ca oferta din Europa este atat de mare si la preturi acceptabile incat nu am vrut sa ma complic. Oricum acum stau si ma gandesc ce sa-mi iau ![]() CHINA SHIPPING Transatlantic Shipping and Trading Srl., Bucharest 42-44 V. Lascar Str., 1st Floor E-Mail [email protected] Phone 0040-21 - 210.96.78 Fax 0040-21 - 210.90.90 Sunt si alte companii transportatoare, la mine s-a nimerit asta. Eu am avut stampila CRDS in pasaport. Daca nu o aveti, e bine sa aveti dovezi ca ati locuit in afara cu cel putin un an inainte de data intoarcerii (facturi, contract de cablu, de telefon etc.). Le-am avut si pe astea, sa fie. Acum, in special pt Crisz (si restul care nu stiu de Ordonanta 59/aug 2003). Aceasta ordonanta spune ca cetatenii romani cu domiciliul in strainatate pot sa-si aduca efecte personale pt mobilarea unei locuinte secundare fara sa plateasca taxe vamale - si fara ca aceasta sa insemne repatriere. http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_p...text?idt=50103 Vedeti sectiunea a 4-a Trebuie sa file for taxes pana la sfarsitul vietii ca cetatean american, am vorbit cu contabilul si ma rezolva el prin e-file. Cine mai are intrebari, sa spuna. So far so good. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
bafta multa, si multumesc si eu pentru informatii.
da, cetatenii americani trebuie sa depuna income tax tot restul vietii, indiferent unde traiesc. multi din cei care schimba tara, de ex. la pensie, renunta la cetatenie din acest motiv (cei care au dobandit cetatenia) Succes!
__________________
live by the sword, die by the sword. Last edited by Gianina; 04-02-2008 at 05:11 AM. Reason: taiat citat prea lung |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Pippin, multumesc foarte mult pentru informatii!
Interesanta faza cu scutirea de taxe pentru o resedinta secundara din Ordonanta 59/aug 2003. Multumesc mult!!! Iti doresc un nou inceput cu multe realizari! ![]() O sa ma gandesc si la alte intrebari... dar deja ai raspuns la tot ce vroiam sa stiu ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
OK, foarte utila informatia pentru cei ce vor sa-si care lucrurile in RO, thanks. Eu voiam intr-un timp sa-mi trimit o masina second hand in tara si s-o las inmatriculata pe US dar cica nu se merita tocmai din cauza cheltuielilor /transport/ insurance.
D.
__________________
speranta ne calauzeste |
#5
|
|||
|
|||
![]()
nu am inteles? ai inchiriat un container sau spatiu in container?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Am inchiriat un container mic (20 ft) pe care insa nu l-am umplut 100%. Am iesit mai ieftin asa decat sa fi facut paleti (consolidated shipping ii zice mi's pare) si sa-i trimit separat. Cred ca volumul lucrurilor mele a picat undeva "la mijloc".
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
dragut topic
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Taxe vamale romanesti - info pentru rezidentzii permanentzi | Cezar | Intre doua lumi - despre repatriere | 7 | 11-03-2004 03:45 PM |
Instructiunile DV 2006 de pe situl Ambasadei SUA-Bucuresti | Cezar | Articole de la Pagina Loteristilor | 0 | 10-21-2004 11:20 AM |
Regimul vamal asa cum ne intereseaza pe noi ca si calatori. | Alex4you | Articole de la Pagina Loteristilor | 0 | 01-14-2004 06:36 PM |
DV2005 - direct de la sursa oficiala americana. | Alex4you | Articole de la Pagina Loteristilor | 1 | 09-10-2003 05:20 AM |
DV-2005 INFORMATIE OFICIALA AMBASADA AMERICII BUCURESTI | Borsan Cristian | Articole de la Pagina Loteristilor | 0 | 08-26-2003 05:48 PM |